נפתחה האפשרות לרכישת תכנית השאלת ספרי לימוד דיגיטליים תשפ"ה – שנת לימודים מוצלחת מקלאסוס

נפתחה האפשרות לרכישת תכנית השאלת ספרי לימוד דיגיטליים תשפ"ה – שנת לימודים מוצלחת מקלאסוס

מדריכים

ישומון ספרים מודפסים

ניהול החלוקה לתלמידים, סיוע ודוחות

איך נכנסים ליישומון?

היישומון לחלוקת ספרים מודפסים זמין לשימוש דרך:

  • מחשב: באתר קלאסוס
  • טלפון או טאבלט: באפליקציית קלאסוס

לאחר הכניסה, יש לבחור בלשונית “ספרים מודפסים” בתפריט הראשי.



חיפוש תלמיד.ה

במסך הראשי של היישומון יש להזין את מספר תעודת הזהות של התלמיד.ה בתיבת החיפוש.

לאחר מכן תוצג רשימת הספרים הרלוונטית לתלמיד.ה, בהתאם להזמנה ולמגמות הלימוד שלהם.



מצבים אפשריים בחלוקת ספרים

היישומון עשוי להציג מצבים שונים בהתאם למועד שבו התלמיד.ה נרשמו ולמגמות הלימוד שלהם.
בהמשך תמצאו הסבר לכל אחד מהמצבים ומה יש לעשות בכל אחד מהם.


אפשרות 1 – ספרים זמינים במלאי בית הספר

התלמיד.ה נרשמו בזמן והספרים נמצאים במלאי בבית הספר.
יש למסור את הספר לתלמיד.ה וללחוץ על הכפתור “מסרתי לתלמיד.ה”.

חשוב: היישומון יציין מאיזה מלאי יש למסור את הספר:

  • מלאי חדש – ספרים שסופקו לבית הספר בהזמנה האחרונה.
  • מלאי משנה שעברה – ספרים קיימים בבית הספר משנים קודמת, על פי דיווח בית הספר.

מיקום המלאי בבית הספר ייקבע בהתאם לארגון הפנימי של בית הספר.



אפשרות 2 – הזמנה לבית הספר סופקה חלקית או ממתינה

התלמיד.ה נרשמו בזמן אבל ההזמנה הספרים טרם סופקה לבית הספר (תזכורת: זמן אספקה של הספרים לביה"ס הינו עד 4 שבועות).
סטטוס ההזמנה יעודכן מעל כל ספר וגם צפי האספקה.

לאחר העדכון מביה"ס על קבלת הספרים למלאי, יתעדכן כפתור "מסרתי לתלמיד.ה", וסטטוס הספרים יעבור ל"מלאי חדש".


 

אפשרות 3 – ספרים שניתן למסור לתלמיד.ה ממלאי החזרות

ספרים שניתן למסור לתלמיד.ה אך ורק על בסיס ספרים שהוחזרו לבית הספר.
לרשותכם קיים דוח ספרים מודפסים – מלאי החזרות: פירוט של תלמידים המחזיקים ברשותם ספרים מודפסים שאין להם צורך בהם וניתן להחזירם לבית הספר לטובת שימוש של תלמידים אחרים


 

אפשרות 4 – ספרים שנרכשו אך לתלמיד.ה כבר אין בהם צורך (ללא אפשרות זיכוי)

במקרים שבהם התלמיד.ה ביטלו רישום או החליפו מגמה לאחר שכבר בוצעה ההזמנה המוציא לאור, לא ניתן לבטל את ההזמנה

התלמיד.ה זכאים לקבל את הספר מאחר וכבר שילמו עליו.
מכוון אין להם צורך בספר, מומלץ לבקש מהם להשאיר את הספר בבית הספר לצורך שימוש חוזר עבור תלמידים אחרים.

במידה התלמיד.ה החזירו לכם את הספר, לחצו על “החזרה לבית הספר” כדי לעדכן את המלאי.


 

אפשרות 5 – ספרים שלא ניתן לספק עקב רישום מאוחר של התלמיד.ה

במקרה של תלמידים שנרשמו לקלאסוס לאחר המועד האחרון להזמנת הספר המודפס – תלמידים אלו לא יוכלו לקבל את הספר המודפס באמצעות קלאסוס.

במידה וחבילת הספרים נרכשה ושולמה ישירות על ידי התלמידים, חשבונם בחנות הספרים יזוכה במחיר הספר.
במידה והספר נרכש ע"י בית הספר, יזוכה חשבון בית הספר.


אפשרות 6 – ספרים שיש לאסוף חזרה מהתלמיד.ה

קיים מצב בו הספר המודפס כבר נמסר לתלמידים, אבל מסיבה כלשהי הם ביטלו רישום/החליפו מגמה ואין להם יותר צורך בספרים שכבר שנמסרו להם.

במידה והספר שייך למלאי בית הספר – יש להחזירו למלאי כדי למסור אותו לתלמידים אחרים.
במידה והספר שייך לתלמידים  – מומלץ לבקש להחזיר אותו לשימוש תלמידים אחרים

לאחר איסוף הספר יש ללחוץ על כפתור "איסוף ספר להחזרה"


דוחות לנושא ספרים מודפסים

לרשותכם מערכת דוחות שתעזור לכם להתמצא ולקבל תמונת מצב עדכנית של המלאי, סטטוס ההזמנות, והחלוקה לתלמידים

  • סטטוס הזמנות של ספרים מודפסים:  ספרים שממתינים להזמנה/הוזמנו ועדיין לא סופקו והסטטוס שלהם – קישור לדו"ח
  • ספרים מודפסים למסירה: ספרים שסופקו לבית הספר וניתן למסור לתלמידים – קישור לדו"ח
  • ספרים שכבר חולקו לתלמידים: ספרים שכבר חולקו מהמלאים השונים – קישור לדו"וח
  • ספרים מודפסים – מלאי החזרות: תלמידים המחזיקים ברשותם ספרים מודפסים שאין להם צורך בהם וניתן להחזירם לבית הספר לטובת שימוש של תלמידים אחרים – קישור לדו"ח

 

בדו"חות אלה לחיצה על מספר תעודת הזהות של התלמיד.ה תפתח ישירות את היישומון עם התוצאות המתאימות.